lørdag 4. juli 2015

Den siste dagen

Koffertene er pakket. De siste sandkornene er børstet bort fra tærne. En god dose sol, varme og sjø er lagret innunder huden et sted. Jeg har blitt solbrent på nye og hittil ukjente steder. Stol på meg, jeg klarer alltid å bli solbrent uansett hvor mye jeg smører meg, blir smurt eller prøver å holde meg i skyggen.




Den siste dagen av ferien tilbrakte vi på Praia da Rocha i Portimao, en halvtimes kjøring fra Lagos. Det var en fin strand, men strendene i Lagos er bedre. Og vi har vært på mange av dem! Godt over halvparten av ferien har vi brukt til å utforske nye og flotte strender i og rundt Lagos. Barnas favoritt er den 4 km lange Meia Praia, der sanden var så fin og bølgene så høye, mens vi har lagt vår elsk på Praia do Camilo. Mange hevder at Dona Ana er vakrest, men den lille perlen Camilo hadde noe helt spesielt, og vi kommer alltid til å lengte tilbake dit.



I ettermiddag går turen til flyplassen i Faro og deretter gode gamle Norge. Men først litt frokost og en runde rundt i Lagos før vi må dra.

Hadet stranda.
Hadet bølgene.
Hadet skrikete måker.
Hadet torget.
Hadet havna.
Hadet Lagos.
Hadet Portugal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar