fredag 10. juli 2015

Båttur til Østre Bolærne

Så ble det båttur på oss i dag. Bølgene og vinden bar oss helt til Bolærne, der vi var så heldige å finne ledig plass i båthavna. Dette var lillebrors første seiltur ombord i 'Bonden', svigerfars stolthet til sjøs.




Det var en del sjø på vei ut til Østre Bolærne, men ingen ble sjøsyke, og minsten sovna på pappas fang. Vel framme ble det en matbit, et kjapt bad og en tur i land for å kjøpe is og gå tur rundt på øya.






Jeg klarte det igjen - man skulle ikke tro at det var mulig, men jeg har nok en gang blitt solbrent, og attpåtil greid å komme borti en brennmanet. Det var så varmt og godt da vi kom tilbake til båten, så jeg slang meg uti sjøen sammen med resten av familien, men kjente fort noen brennende tråder mot leggen. Det sved godt, men takket være noen remedier svigermor hadde liggende i båten, gikk det greit - og det var herlig å bade likevel. Temperaturen var rundt 17 grader og kvalifiserte til kategorien 'friskt', men det helte mot 'deilig'. På veien hjem hadde vinden løyet, og det var nesten ikke bølger, så det ble en pen og rolig tur (på motor, så ikke minstemann skulle våkne av luren sin). Jeg satt og stirret på sjøen og tenkte på alt og ingenting, mens de største barna gjorde som jeg pleide da jeg var liten, og satt helt fremst i baugen med redningsvestene sine og kjente på sjøsprøyten. Dette er siste kvelden vår her, og det er litt vemodig - men en del slektninger har allerede dratt, og flere drar samtidig med oss i morgen, så på en måte føles det helt riktig å flytte oss over til hytta på den andre siden av fjorden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar