lørdag 16. juli 2016

Farvel til Nordby gård

Den gården mannen min kommer fra like utenfor Tønsberg, er intet mindre enn et ferieparadis. Her løper ungene rundt mellom husene hele dagen, et steinkast unna ligger stranda og hvis man setter seg i bilen, er det kort vei til sentrum og alt det har å by på, hvis man da ikke setter kursen mot nydelige Åsgårdstrand eller Tjøme.


For barna har denne uka vært helt magisk. De har vært sammen med fettere, kusiner, tremenninger og nabounger hele tida, de har overnatta hos hverandre, delt hemmeligheter, latterkuler og skumle historier. 


I går ettermiddag ble det også arrangert fest for hele gata, og siden gata så å si ligger på stranda, ble det strandfest med både grilling og fotballkamp for store og små 'Ronaldo'-er. Lillebror sparka også litt ball sammen med de store ungene!




Mer båtliv har det også blitt; jeg greide ikke helt å slippe unna noen timers jobbing denne uka, så mens jeg satt ved PC'en i går, var eldstemann, mannen min og svigerfar ute med seilbåten mens svigermor passa lillebror. Ekte seiling ble det, og det ga visst mersmak! Jeg er veldig glad i båtlivet selv, så det er hyggelig at nye generasjoner setter pris på det. 

Nå driver vi med pakking (det føles litt som flytting, så mye som vi har med oss!) og skal kjøre herfra til Telemark om noen timer. Det blir trist å ta farvel etter en så fin uke med masse opplevelser og koselige stunder! Men vi kommer alltid tilbake hit. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar