onsdag 23. desember 2015

Julefred

Freden har senket seg over den julepyntede heimen. På sofaen ligger et stykk utslitt mannfolk, som tar seg en hvil etter en søvnløs natt med syk liten gutt, etterfulgt av siste dag på jobb før jul. De to eldste barna er henholdsvis i dusjen og holder på med å forberede morgendagens antrekk, frisyre og diverse. Minstemann har akkurat fått juleklippen sin (av mor, som for anledningen har lekt frisør), midt oppe i feber og hoste og det som er, og sitter og ser på Lille Jack mens han drikker kveldsflaska si med melk. Det er så stille og rolig her at jeg nesten faller i staver selv. Hva var det egentlig jeg skulle gjøre i kveld? Dagen har gått med til å passe sykt barn, ha gaveutveksling med noen venner, gjøre de siste juleforberedelsene og prøve å ta igjen den søvnen vi ikke fikk i natt. Minstemann hadde høy feber, og var tydelig plaga med det, men hverken Paracet, nesespray eller andre remedier gjorde noe særlig for å forbedre nattesøvnen. Måtte han friskne til på julaften!

Nå har jeg akkurat satt i gang brødbakemaskinen, sånn at vi får nybakt brød i morgen tidlig, og tenker jeg at jeg bare skal la strykejernet få hvile til i morgen, til fordel for Kvelden før kvelden, litt julekos, sofapositur og beina høyt.

Riktig god jul til dere som er innom og leser bloggen min! Jeg setter enorm pris på dere alle sammen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar