fredag 11. desember 2015

Fargo S02E09 'The Castle'

Jeg vet at jeg sier dette hver uke, men altså ... FOR en episode! Fargo leverer rett og slett høykvalitets-TV, og overgår seg selv gang på gang. Denne ukas episode viste oss 'Sioux Falls-massakren', og den skuffet ikke. Vel var de lokale politifolkene ganske beleilig dumme, slik at Gerhardt-klanen kunne snike seg innpå dem midt på natta og fyre løs på hotellet, men fy søren, så severdig det var.



Lou og Hank prøvde i det lengste å snakke de andre politifolka til fornuft, men til ingen nytte. De ville til og med kaste Lou ut av byen, men heldigvis ble han værende. Kun han innså trusselen mot The Motor Motel, der Ed og Peggy skulle være 'lokkemat' morgenen etter.



Gerhardt-familien, på sin side, ble skjebnesvangert forrådt av Hanzee og mistet de fleste av mannskapene sine, samt sitt kvinnelige overhode (RIP, Floyd). Bear hadde overtaket på Lou en stund, men ved hjelp fra oven (hei, romvesener! Hvor har dere vært i det siste?) ble kampen snudd. Hvem står så igjen? Mike Milligan kom, så og gikk igjen, men jeg regner ikke med at det var det siste vi ser fra hans kant. Peggy, Ed og Hanzee er fortsatt løs, med Lou hakk i hæl. Hank er i live, men ble hardt skadet.



Så kommer vi til det største slaget i magen denne episoden hadde å by på, da. Betsy, som kollapset på kjøkkengulvet og ble oppdaget av stakkars, lille Molly. Jeg er stygt redd for at dette er slutten. Hjertet mitt blør for Lou, Hank, Molly og vennene deres. Vi visste at det kom, men ... dæven, som det sved.

Bare en episode igjen av sesong 2, det er nesten ubegripelig. Jeg tipper at Mike Milligan er den eneste (bortsett fra Lou, som vi allerede vet kommer til å overleve) som spankulerer plystrende ut av sluttscenen neste uke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar