mandag 7. desember 2015

Hverdagsglimt fra uke 49

Forrige uke var preget både av førjulsglede og sorg. Toms onkel gikk bort på torsdag, og det kom svært brått og var usigelig trist. Selv om han ikke var onkelen min, var jeg svært glad i Jan, og kommer til å savne ham enormt. Nordby gård blir ikke det samme om somrene lenger, uten hans blide åsyn og dype bassrøst. Jeg har også mange minner fra utallige påskeferier på Høvringen, hvor vi pleide å gå på ski, spise god mat, kose oss med quiz, spill og leker for barna og skjelve i andakt over den høytidelige 'Ordenspromosjonen' på påskeaften. Han hadde en stor familie rundt seg, og vil bli dypt savnet.

Ellers har desember kommet og tatt oss med storm. Den første juleavslutningen fant sted på onsdag, og resten av dagene har gått jevnt og trutt i cirka 110. Nakken min er ikke helt der den bør være, men det går framover, i hvert fall. I helga var vi bare hjemme og drev med diverse juledill og juledall. Kom oss ut i mildværet på søndag og koste oss i hagen og i gata mens det ennå var dagslys. Etterpå lagde vi gløgg, spiste pepperkaker og så Polarekspressen mens mørket falt på. Og om kvelden tente vi det 2. lyset i adventsstaken.

Her er noen glimt fra uka som gikk:

I farta, som vanlig!

Litt julestemning i kjøkkenvinduet

Min datter har laget mat til meg <3

Selfie, eller studie av taket i klasserommet?

Juleavslutning i 6. klasse

Julekalendergave 4. Magisk snø!

Drøbak en veldig våt desembermorgen.
 
Eldstemann har laget så fin julekrans til oss!

Små og store ser på The Julekalender. Det e bærre lækkert!

Yoghurt kan visst spises på mange måter.

Minsten er ute og leker :)

Kjører Gråtass

Polarekspressen fenget hele familien.

Så tenner vi to lys i kveld ...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar