mandag 10. august 2015

Hverdagsglimt fra uke 32

Ting går ikke alltid som planlagt. I dag er mannen min tilbake på jobb etter 4 måneder med pappaperm og ferie, og lillegutt - som ikke begynner i barnehagen før neste onsdag - skulle være hos moren min mens jeg gjør meg ferdig med det nyeste jobboppdraget mitt. I går ettermiddag/kveld virka han litt tufs, og etter hvert kjentes han såpass varm ut at vi tok tempen. Den viste 39, og dermed måtte planene omrokeres. Jeg er hjemme med ham i dag, og håper at dette er noe som går raskt over, og ikke stikker kjepper i hjulene for fjelltur i helga og påfølgende barnehagestart!

Denne uka har vært både fin og litt slitsom. Det fine: jeg greide å komme meg ut på joggetur tirsdag morgen, vi har bakt og laget mye god mat gjennom uka, og vi har hatt en rolig hjemmehelg (attpåtil med litt sol, hurra!). Storesøster var overlykkelig over å ha ei venninne på overnatting, mens storebror på sin side ble invitert til å sove over hos en kamerat. Det slitsomme: utenom feber og sykdom, hadde vi en seig natt med lillebror tidligere i uka, hvor han var urolig og våken fra 2 til halv 6. Vi var noen reale zombier dagen etter, naturlig nok, og det gikk med uante mengder kaffe. Han pleier vanligvis å sove godt om nettene, så når dette en sjelden gang skjer, blir vi jo fullstendig satt ut av spill. Trøsten er at det som regel bare dreier seg om en natt, og så er vi tilbake i normal gjenge igjen (selv om det er 'morgen' før 6 på en lørdag).
 
Her er noen hverdagsglimt fra uka som gikk:

Morgenhimmel

Morgenstemning over golfbanen.
Mor er ute og jogger!

SingSang-kortene er populære.

Tut, tut!

Fredagspizza. Hawaii-varianten!

Venninner på blåbærtur bak huset.

Trenger du hjelp med helgevasken, mamma?

Lys portvin en sjelden, solfylt lørdagskveld :)

Søndagens bakeeksperiment, speltbrød med pinjekjerner.

Rusletur med lillebror i vogna.

Tre barn som sløver/spiller i stua ...

...og en syk liten tass som endelig er i drømmeland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar