søndag 3. desember 2017

Komikveld, juleverksted og 1. søndag i advent

Jeg er tidlig oppe med lillebror, resten av huset sover. Vi spiller rolig julemusikk av Bugge Wesseltoft, smører frokost, åpner julekalenderen. Leker litt, tegner, blar i julebøker. Det er en smule tidlig på dagen, men stemningen er på plass!



Dette er altså den store maratonhelga som kickstarter adventstida. Allerede fredag 1. desember var det full rulle (egentlig begynte det vel torsdag kveld, med klargjøring av adventskalendere), barna fikk åpnet første kalenderluke om morgenen, og rett etter jobb, henting og avløsning av barnevakten bar det til Oslo, der jeg møtte mannen min og dro på Komikveld på Chat Noir, med Lene & Hilde samt Espen Beranek Holm og Bjarte Hjelmeland. Strålende show, masse gøyale gjensyn og flotte nye numre. Alt sammen velskrevet, velspilt og med brodd, stil og sjarme. Skal du på juleshow i desember, er dette absolutt tingen!


Akkurat nå har vi koselig besøk av vår gode venninne, som vi har en lang juleverkstedtradisjon sammen med. I snart tjue år har vi samlet oss i førjulstida og laget julekonfekt av marsipan, sjokolade og diverse smakstilsetninger og pynt. Vi triller kuler, farger med konditorfarge, dypper i smeltet sjokolade og topper med kakestrø, kokos, mandelflak eller det vi har for hånden. I år stakk vi også cakepop-pinner i marshmallows, dyppet dem i sjokolade og hadde julestrøssel over. Kjempeartig vri, og veldig godt!


I dag bærer det videre til den tradisjonelle pepperkakebakingen hos mamma, julegrantenning i sentrum og julebuffet på Kumlegaarden. Koseligtravel tid, dette her, jeg håper at jeg får tatt meg noen små minutter til å lade opp også, for i morgen tidlig skal jeg være i Halden for årets siste studiesamling. 

Ønsker dere alle en hyggelig adventstid, forhåpentligvis med god balanse mellom juletravelhet, kos og stemning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar