fredag 28. oktober 2016

Første praksisuke

Er det fredag alt, altså? Hvordan i huleste skjedde det? Første uke i lærerpraksis var over før jeg fikk sukk for meg, og jeg er proppfull av inntrykk. Føler meg veldig ivrig, oppstemt og overveldet, samtidig som jeg er ettertrykkelig utmattet. Og dette var bare den spede begynnelsen!


Hvor skal jeg begynne? Med de flotte, hyggelige, søte og morsomme elevene, de dyktige kollegaene, min flinke og positive veileder, de andre praksiskandidatene jeg har rukket å bli kjent med, eller alt det faglige jeg har frisket opp i og på et vis gjenoppdager?

Eller skal jeg starte med ukas klagesang, nemlig at storesøster og lillebror begge har vært nede for telling? Minsten har fortsatt feber, mens snuppa allerede er på beina og fyker rundt med store planer for Halloween. Vi håper helga bringer bedring, for neste uke blir om mulig enda travlere enn denne. Mannen min skal på konferanse, og jeg skal ha masse undervisning, med alt det innebærer av planlegging og forberedelser.

Kanskje jeg skal skrive om hvor gøy og stimulerende jeg synes alt sammen er, samtidig som jeg innser at en lærers hverdag går konstant i hundreogtjue, og at man aldri får tid til alt man har lyst til å gjøre?

Vel, jeg kan jo bare si at jeg er jublende glad for at det er fredag, at jeg overlevde første uke i praksis, og at jeg ønsker dere en riktig god helg? Ja, jeg tror jeg gjør det :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar