fredag 12. mai 2017

Dobbelt opp med nerver

Det var ikke bare mor i huset som hadde nervene i helspenn onsdag morgen. Foran meg lå en eksamen jeg hadde jobbet mot i flere måneder, og utenfor vinduet ventet et syn som nesten sendte meg i dørken. Det snødde i store mengder (og ja, datoen var 10. mai, men vi hadde mindre snø i februar!), bilen hadde fortsatt sommerdekk og jeg MÅTTE stille til eksamen i Halden klokka ni. Heldigvis hadde ikke snøen lagt seg på veiene, og det gikk bra, alt sammen. Vi fikk greie eksamensoppgaver å velge mellom, jeg skrev så det sang, og fikk levert i 12-tida med lett og jublende hjerte. Ferdig! Tenk det! Kanskje disse nøttene vi fikk utdelt på vei inn til eksamen hjalp litt?

 
Snuppa vår hadde det heller ikke helt lett på onsdag, hun skulle spille gitar på Kulturskolens konsert på Smia, og grudde seg noe veldig. Det er ikke bare-bare å spille solo på gitar for en nesten fullsatt sal når du ikke har spilt i mer enn et halvt år, og ikke er så fryktelig glad i å opptre på scenen fra før av (men hun skal ha ros for at hun har gjort det likevel, mange ganger før - med like mye nerver hver gang!). Det gikk bedre da hun fikk spille sammen med gitarlæreren, og de øvde i flere timer før konserten, så det gikk kjempefint. Vi satt i salen med lillebror mellom oss og kjente oss utrolig stolte og glade over jenta vår, som spilte "Lille katt" fra Emil i Lønneberget. Og etterpå kjøpte vi oss en deilig kake og feiret dobbelt opp. Det synes jeg vi fortjente, begge to!
 
 
Nå er det ikke mange timer før vi setter oss i bilen igjen - vi skal i konfirmasjon i Bergen på søndag, og reiser allerede i dag. Først går turen til hytta til svigers på fjellet, og så kjører vi en fin rute på Vestlandet i morgen. Håper på bra vær og mye vakker natur! Riktig god helg ønskes dere alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar