fredag 24. februar 2017

Ikke akkurat silkeføre

Snø, sol, fjell og vidder. Lukta av klister og solkrem. Påskestemning, svette i skiløypa, after ski på terrassen, svigermors festmiddag, akekonkurranse, spill, lek og moro. Lesestund i sofaen om kvelden, med et glass god rødvin i hånda. Det var i fjor, det.


I år blir jeg hjemme i vinterferiehelga, jeg er nedsylta i jobb, og må vinke farvel til hyttetur denne gangen. Mann og barn dro av gårde i ettermiddag, og det var ekstra kjipt fordi lillebror har begynt å bli syk. 'Å, jeg er så sliten, mamma', sa han og la seg tungt ned i fanget mitt med febervarm panne. Lille vennen min. Han får det selvsagt helt fint, hytta har utmerkede forhold, og farmor blir sykepasser hele helga mens de andre går på ski. Men det er litt ekstra sårt å sende familien bort på vinterferie når veslegutten min er tufs. Jeg får nøye meg med å se på bilder av nydelig skiføre, grilling av pølser på bål og blide solbrillefjes på terrassen. Og så blir det nok litt mer arbeidsro å finne et par dager framover? Jeg krysser i hvert fall fingrene for at lillebror kommer frisk og feberfri hjem igjen på søndag.

Ønsker alle en god helg, på fjellet, på ski eller hjemme - eller et helt annet sted!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar