torsdag 16. februar 2017

Sykdom og karneval

Eldstemann i huset er aldri syk. Eller, han er veldig sjelden syk, vi kan vel telle antall fraværsdager de siste fem-seks årene på én hånd. Likevel, i går satt han plutselig der så tufs og slapp som en oppvridd vaskefille og mumlet at han ville ta tempen. Den viste godt opp mot 39, og pjokken hadde vondt i magen, orket ikke mat og gikk og la seg før middag med en bøtte ved siden av senga. I dag er det bedre, så det blir spennende å se om han rekker morgendagens karneval på skolen. Halve dagen er satt av til utkledning og moro, de skal ha felles lunsjbord og litt ekstra godt, og etter karnevalet er det faktisk vinterferie!

 
Nå er det riktignok ikke fullt så stas for de eldste å kle seg ut som kaptein Sabeltann og prinsesse lenger, det er rett og slett utrolig barnslig, og i år hadde ikke eldstemann noen bestemt plan for karnevalskostyme. Hvis han blir frisk til i morgen, går han nok mer eller mindre som seg selv, men vår mellomste har store planer om å være Amor - inspirert av Valentinsdagen her forleden. De ordner opp i det selv, og jeg blander meg ikke så altfor mye. Selv sluttet jeg å kle meg ut til sånne ting i 12-årsalderen, så jeg skjønner eldstemann godt!
 
Samtidig er det jo litt vemodig å tenke på denne lille tøtta, som skulle på karneval i barnehagen for fem år siden:
 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar