lørdag 11. juni 2016

Junis første bursdagsfeiring

Puh! Nå er vi godt parkert i sofaen (gubben med fotball-EM, jeg med en god øl og litt blogging) etter en forrykende travel lørdag. Eller en forrykende travel uke, med både sommerfest i barnehagen, innlevering av hasteoversettelse og til dels svært lite søvn - den ene natta på grunn av lillebror, den andre fordi leveringsfristen nærmet seg stygt, og det dukket opp uforutsette ting underveis. Men jeg fikk levert på fredag, gikk rundt i en tåke resten av dagen og krasja i senga litt før ungene. Ah, livet!

I dag handla det dog om noe ganske annet, nemlig barnebursdag for storesøster, som blir 10 år om et par uker! Vi feira nå, for etter siste skoledag - når hun egentlig har bursdag - er de fleste i klassen på ferie et eller annet sted, og selv drar vi på ferie dagen etter. Hun ville ha pyjamasbursdag med pizza, film og kaker, og slik ble det.


Kaker, ja. Jeg er som regel både glad i og til tider temmelig brukbar til å lage kaker, men den såkalte suksesskaka jeg sto og svetta over i dag, levde ikke helt opp til navnet. Kremen sved seg nemlig, noe jeg burde ha forutsett, men det gikk så fort at jeg ikke fikk sukk for meg før skaden var et faktum. Jeg reddet det som reddes kunne, og de som smakte kaka påsto at den var god, så da får vi tro det, hihi. Bursdagsbarnet var i hvert fall veldig fornøyd! Lillebror har også vært med på litt av moroa, og oppdaget at gelé og popcorn er knallgodt! Han lekte med ballonger til godt over leggetid og var høy på bursdagsstemning og festligheter.


Det kommer flere bursdagsfeiringer i juni, men nå er den mest høylytte og kaotiske i hvert fall unnagjort, og i morgen har vi FRI! Rent bortsett fra at vi skal trene og stemme i den rådgivende folkeavstemningen om kommunesammenslåing - men det føles i hvert fall som en gavepakke av ro og fred og salighet. Nå venter snart Game of Thrones og en svært forlokkende seng. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar