torsdag 5. november 2015

Fargo S02E04 'Fear and Trembling'

Jeg syntes 'Fear and Trembling' var den beste Fargo-episoden så langt. Det kan være fordi nettet begynner å snøre seg sammen for alvor for mange av karakterene, og fordi jeg følte at jeg kom litt mer inn på Gerhardt-familien enn tidligere. Jeg har ikke vært så fryktelig investert i dem så langt, bortsett fra at jeg liker beintøffe bestemor Floyd.



De skulle forhandle med Kansas City, noe som ga oss en flott sekvens hvor Floyd fikk markert seg godt. Ikke at det hjalp noe, for mottilbudet deres ble avvist, og flere medlemmer av klanen ble likvidert på annet hold, av Mike Milligan og The Kitchen Brothers.



Hanzee kom raskt på sporet av Ed og Peggy, via bilverkstedet hvor de foretar reparasjonen etter 'uhellet' deres forrige uke. Ble han forresten bortført av romvesenene der ute foran Waffle Hut? Det så ut til at han hadde mistet tre timer i løpet av et lysglimt og et blunk, men jeg er sannelig ikke sikker.





Huff, jeg frykter for Ed og Peggy. Hanzee, og dermed Gerhardt-klanen, vet at det var dem som kjørte på Rye, og nå har også Lou lagt to og to sammen. Peggy er hakket mer usympatisk enn Ed, og begge to har helt klart tatt seg vann over hodet og aner ikke hva de har i vente, men jeg vil likevel ikke at noe skal skje med dem.

 
Lou og Betsy har også sitt å stri med, og nå setter de sin lit til en forsøksmedisin (eller eventuelt en placebo), og det virker som om Betsy allerede begynner å innfinne seg med sin skjebne. Lou er ikke der ennå, men han pines på sin kones vegne.



Mike Milligan var som vanlig episodens kuleste, og - overraskelse! - han ligger med unge, blonde Simone Gerhardt. Hva får dette å si for krigen som helt klart kommer mellom Kansas City-syndikatet og Gerhardt-familien? Det er vanskelig å se for seg at Gerhardt'ene i det hele tatt har en sjanse. Og hva med Ed og Peggy? Hva kommer Lou og Hanzee til å foreta seg, nå som de vet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar