søndag 29. november 2015

Adventssøndag

Til tross for at helga starta på noe uheldig vis, med en urokkelig låsning i nakken som ingen hadde bestilt, ble det en fin 1. søndag i advent. Kiropraktortimen fredag ettermiddag gjorde nok noe nytte for seg, for i går greide jeg å holde hodet litt mer rett, og fikk ikke lenger smerter av den minste bevegelse. Likevel tok jeg det ganske med ro, og i dag har ting blitt enda litt bedre. Vi starta dagen med koselig adventsfrokost etterfulgt av pepperkakebaking hos foreldrene mine.




Lillebror syntes det var kjempestas å kjevle, trykke ut figurer - og spise dem etterpå. Dette med å steke før man spiser er visst oppskrytt! Han hadde det i hvert fall veldig moro, og de to eldste lagde massevis av fine pepperkaker og stilte til og med opp på en hastig, impulsiv julekortfotografering uten å måtte bestikkes (særlig mye, haha). Til slutt avrundet vi med julefilm (Hjemme alene 2) og koste oss med ferdige pepperkaker.


Julegrana i Drøbak skulle tennes samme ettermiddag, så da klokka nærma seg fem, durte vi ned til sentrum og fikk med oss det høytidelige øyeblikket. En godtepose eller tre fra julenissens hjelpere ble det også.



Som om det ikke allerede var nok juleditt og juledatt, dro vi på Kumlegaarden sammen med mammaen og pappaen min for å meske oss med en deilig julebuffet! Det eneste vi savnet var pinnekjøttet, men det kommer nok i jula, om ikke før, så i hvert fall på julaften. Noe rundere og tyngre trilla vi så hjem for å tenne adventslys og beundre adventsstjerner og julelys. 




Nakken min er temmelig sliten nå, men den er uendelig mye bedre enn på fredag, og jeg håper at den kommer seg ytterligere etter nok en tur til kiropraktor i morgen. God adventskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar