lørdag 19. november 2016

Mørke midt på dagen

Før eller siden skjer det. November måned klarer alltid å tynge meg ned på et eller annet vis, med sitt stigende mørke, dårlige vær og mangel på lyspunkter. Nei da, jula er egentlig ikke så langt unna, men akkurat nå har jeg nok med å komme meg gjennom dagene!


En gåtur i regnet hjelper merkelig nok veldig på humøret, sikkert fordi uka har gått sånn i ett med sykdom, bekymring og stress - først ble jeg slått ut av et virus, og så var det storesøsters tur. Etter at jeg kom meg på beina tirsdag kveld, har jeg for det meste løpt hit og dit, uten at lista over gjøremål har blitt nevneverdig mindre, snarere tvert imot. Det toppet seg litt fredag ettermiddag, da det helt ut av det blå viste seg at eldstemann var bedt i en dobbeltbursdag uten å ha sagt fra til oss, og at han skulle ha vært der for tjue minutter siden. Fredagstacoen ble stående og bli kald mens vi føk rundt og prøvde å finne penger, kort og konvolutter i all hast, og da gutten omsider var sendt av gårde, tilbrakte jeg resten av kvelden i koma på sofaen og kom ikke til meg selv før sjakkpartiet var over (ikke at jeg følger med på sånt, da). Selv ikke i helga slipper stresset helt taket, men nå begynner det heldigvis å hjelpe! Jeg har stått på hodet oppi kleskurven, vaska bad, skifta sengetøy, bakt brød OG gått tur, så nå gjenstår bare kveldsstellet til lillebror før vi kan sette oss til rette og ta ordentlig lørdagskveld! Ha en fin helg, dere som er innom bloggen min :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar