torsdag 21. april 2016

Strøtanker

Nå er det vel på høy tid med noen strøtanker, på toppen av alt hverdagspjattet? Hihi, det går liksom mye i det samme her, men det er nå slik livet er - stort sett. Av og til er det kjedelige A4-livet en velsignelse, andre ganger trenger man noe mer, om det så bare er en kinotur eller en kveld med venninner. Akkurat nå er jeg bare takknemlig for hver dag uten deadline OG spysyke.

Føler meg: En smule forkjøla, men ikke altfor ille. For to uker siden var det lillebror, forrige uke var det mannen min, og nå var det visst min tur. Ellers har jeg, som så ofte før, følelsen av å være på en skjevt snurrende karusell uten noen form for brems. Det skjer noe hele tida, ting baller på seg, og det blir bare travlere og travlere fram mot sommerferien. Hvor er stoppknappen? 

Ser på: De siste lørdagene har det gått en del i Vikings, ellers ser vi litt på Mr. Robot og 22.11.63. Med de største barna har vi sett et par filmer, blant andre A Fish Called Wanda og Annie, og med lillebror har vi kost oss med Paddington. Dessuten går Lille Jack, Peppa Gris og Poppeloppane til stadighet på repeat her i gården, til både glede og ergrelse for diverse medlemmer av familien.

Hører på: Akkurat nå; diverse Prince-sanger (litt for ferskt ennå, men bånntrist åkke som). Nå som jeg er i gang med jogging igjen, blir det også en del podcaster. Det er så lystbetont å løpe med favorittpod'en på øret! I tillegg durer det både barnesanger og popmusikk fra de ulike hjørnene av huset, og lydbøker har vi i bilen, til lengre turer. Her kan nevnes både Dustedagboka og Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.

Leser: Med lillebror på fanget: Mine 50 første ord og 123 med Peppa. For meg selv: Svøm med dem som drukner av Lars Mytting. Jeg har akkurat begynt på den, men den fengsler meg allerede! Planen er å skrive mer om den når den er ferdig lest, men enn så lenge gleder jeg meg bare til å ha den som følgesvenn i noen uker. Ellers leser jeg nyttige og (helst) unyttige ting på nettet, oppskriftsbøker, ukeplaner og leksebøker.

Spiser: Denne uka har vi hatt noen gode, gamle travere; tomatsuppe med diverse tilbehør, hamburgere, lakseform og taco. Jeg har bakt både vanlig og glutenfritt brød, og blitt minnet på hvorfor jeg sjelden gjør det sistnevnte. For altså ... hardere stein finner man knapt noe sted. Storesøster har bakt brownies, og lillebror har servert oss diverse lekemat på papptallerkener.

Takknemlig for: Nevnte jeg hvor glad jeg er for at vi ikke har omgangssyke i huset akkurat nå? Det er nesten skummelt å juble for mye, for da skjer det sikkert et eller annet. Uvisst hva. 

Tenker på: Barn som har blitt så store at de snart tar oss igjen i skostørrelser - og så smått begynner å nærme seg tenåringer. Det merkes, for å si det sånn! Hvor er den søte, lille jenta mi, og hvem er den humørsyke, langbeinte frekkingen som stjeler sminken min? Og hvordan skal jeg få snart-tolvåringen til å dele mer enn et 'tja' og et 'jo' i ny og ne? Ellers har vi bare så vidt blitt ferdige med å sortere bilder fra San Diego, før vi tar fatt på planleggingen av sommerferien. I år tenkte vi oss til Italia, nærmere bestemt en av de mindre byene i nærheten av Venezia. Det blir naturligvis en uke i Tønsberg og på hytta i Skjeberg også, men aller mest gleder jeg meg til å roe ned på et av disse stedene:



Caorle, Italia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar