mandag 11. januar 2016

Hverdagsglimt fra uke 1

Ja, for nå er det virkelig hverdag her. Jula har holdt stand en stund ut i det nye året - juletreet har fått stå litt ekstra lenge, vi var på nyttårsmiddag og fikk servert nydelig pinnekjøtt i helga, og fortsatt er det litt julemarsipan i skapet - men nå er det slutt. Vi er i ferd med å rydde ut jula i kveld, og det er tross alt veldig godt! Tilbake til grå hverdag, eller skal vi si hvit? For det har lavet ned snø her, så ungene har jublet og fedrene har grett over mangel på brøyting og glatte veier. Mor i dette huset har gått sammen med sin eldste sønn for å lage islykter i kulda - ved hjelp av ballonger og bøtter, samt litt konditorfarge. Vi har vært på Colosseum kino og fått stilt Star Wars-hungeren, og jeg har vært en tur i Drøbak sentrum og fanget inn snømengdene.
I morges våknet vi også opp til de triste nyhetene om at David Bowie har gått bort. Jeg har hørt på flere av sangene hans i dag, og felt noen tårer. Det er en stor artist som har forlatt oss, og jeg greier ikke helt å ta det inn over meg. Jeg har så sterke forhold til mange av sangene hans, men den som falt ned i hodet først, var vel 'Space Oddity' - den Bowie-låta som åpnet øynene mine for hele hans musikalske skaperverk.

Her er noen glimt fra uka som gikk:

Dette kan vel kalles vinter ...

Litt ekstrajobbing i nyttårshelga :)

Amaryllisen min blomstret til nyttår, den!
Har kanskje misforstått litt?

Brrr ...

Hverdag betyr laks til onsdagsmiddag igjen :)

Islykter in the making

Voila!

Islyktene er tent <3

Storebror prøver å lære lillebror å telle!

Snøtung helg ;)

Nyttårsselskap hos tanta mi.

Ungene spiller spill.

Minsten er kanskje litt lei av juleselskaper?

De største gutta på vei mot Colosseum
og Star Wars: The Force Awakens.

TIE fighter in the snow :D

Sentrum i vinterskrud

Største snøhaugen hittil
 - bak den finnes både en matbutikk og en parkeringsplass!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar