søndag 10. september 2017

Søndagstanker

Sommeren virker plutselig så uendelig fjern, for her herjer regnet og høstfargene har kommet fram for fullt. Det lyser rødt fra rognebærtrærne, det betyr visst at det blir mye snø til vinteren (vet ikke helt om jeg heier på det eller ikke)? Ellers har mannen min trosset en seig forkjølelse og prøvd å bli ferdig med diverse uteprosjekter før kulda setter inn (og inneprosjektene begynner), og jeg lader opp til ny studiesamling i Halden. Tenk, nå er det siste året på PPU straks i gang, hodet skal fylles av aksjonslæring, tilpasset opplæring, forskning, metode og utviklingsoppgave - jeg tror det kan bli knalltøft, i hvert fall når vårsemesteret sparkes i gang med praksis, oppgaveskriving og eksamen. Puh!

 
Men akkurat nå er det rolig og fredelig. Etter en frisk og til tider våt søndagstur slengte vi oss i sofaen og så Løvenes konge, det var lenge siden! I går koste vi oss forresten med lammekjøtt til middag, en av de beste tingene med høsten. Og dem er det mange av: Mørkere kvelder, levende lys, lesestunder i godstolen med en kopp te og kanskje fyr på peisen? Turer i skarp høstluft, fargespillet i naturen, innhøsting av frukt, bær og grønnsaker. Teaterturer og kinoturer. Ullsokker og varme og gode gensere. Jeg er og blir et høstmenneske, det er så godt å kunne puste skikkelig etter en lang pollensesong. (Litt senere har jeg også planlagt å samle noen TV-serieanbefalinger for høsten 2017, for her er det virkelig mange godbiter!)
 
Ha en riktig god søndag, og godt valg i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar