torsdag 10. mai 2018

Innlevering, pollen og blå tå

Ja, så fikk jeg da levert til slutt! I går kl. 13 lastet jeg opp besvarelsen min og krysset fingre og tær for at den ble bra. Den ble i hvert fall lang nok, jeg endte opp med å måtte kutte litt, men forhåpentligvis går det ikke ut over innholdet.


Jeg har slitt så fælt med pollenallergien de siste dagene, bjørka er på sitt verste, og jeg blir helt sprø av og til. Og det rådet om ikke å gå ut? Helt umulig å etterfølge for min del. Mat må handles, barn må hentes og katten må ut og jage insekter. Dessuten må denne slitne kroppen ut og gå! Jeg får rett og slett vondt av å sitte mye stille, så når jeg har muligheten går jeg gjerne tur. Og det var særdeles vakkert å se sola gå ned ved Håøya i går kveld:


For det er sjelefred å hente her. Kroppen får luftet seg, og det får hodet også. På denne tiden av året, når kveldene er lange og lyse og det spirer og gror overalt, er kveldstur helt genialt. Veikantene er grønne, gule, hvite og blå, frukttrærne holder på å springe ut, snart kommer syrinene også. Fineste tida på året, hvis du ser bort fra pollenet, da. 😉

Men det var bare så vidt jeg kom meg ut, for jeg greide å slippe en tung middagstallerken rett ned på den ene tåa da jeg skulle dekke på bordet. Auau! Den traff neglen og sprengte noen blodkar under der, det gjorde inn i hampen vondt i flere timer. Lillebror utbrøt: «Tåa di er blå og rød, mamma!», og det var den jaggu meg. Utover kvelden kom det enda flere spennende farger, og i dag dunker og sprenger det fortsatt i tåa. Tror neglen holder på å falle av, men jeg har veldig liten lyst til å ta på det vonde området. Foreløpig har jeg bare satt på plaster og prøver å unngå å dunke tåa inn i ting (lett oppgave, her hvor det flyter av leker)!

I dag er det i hvert fall fridag. Tenk, ordentlig fri, ikke bare fri til å skrive! Vi har en lang liste over ting som skal gjøres i hagen, og har tenkt å grille etterpå - og så må vi jo få med oss Eurovision og Rybak i kveld. Ha en flott Himmelsprett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar