lørdag 31. mars 2018

San Francisco, baby

Siden vi bare har en drøy uke på oss til å «gjøre» både LA og SF, blir tempoet skrudd et par solide hakk opp, og det merkes av og til veldig. Etter flyturen mellom de to byene på torsdag sa kroppen min klart fra at nok var nok, og gikk i total vranglås. Jeg ble liggende med migrene hele torsdag kveld og natt, men ble heldigvis bedre til fredag, og klarte å bli med på en tur med kabelsporvogner, rusle rundt på Fisherman’s Wharf og se på sjøløver og kikke på Alcatraz og Golden Gate Bridge på avstand. Vi spiste deilig sushi til lunsj på Pier 39, og stakk innom Aquarium of the Bay. Helt fantastisk, alt sammen! San Fran er en herlig by, jeg får underlige assosiasjoner til hjemlige Bergen og Tønsberg og et par av de større, pulserende, europeiske byene. På hjemveien gikk vi gjennom Chinatown, en opplevelse i seg selv.





























Vi avsluttet dagen med en deilig middag på et sted som heter Hops & Hominy, plassert midt mellom Chinatown og hotellet vårt. Det ble en noe sen, men morsom kveld, ingenting er som å diskutere film i det vide og brede med barna, nå som de er såpass store at de begynner å få et bredt repertoar. 

I dag skal vi på tur i Muir Woods og se på redwood-trær, jeg gleder meg som en unge! Håper dere nyter påskeaften, hvor enn dere befinner dere - på fjellet, ved sjøen, hjemme i sofakroken eller på reise et eller annet sted. God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar