fredag 2. februar 2018

Hilsen fra sykestua

Hva er det med denne årstiden? Januar er et tilbakelagt kapittel, og godt er nå det, for i løpet av den siste måneden har vi hatt opptil tre sykdomsrunder av varierende forløp og varighet, fordelt på diverse familiemedlemmer. Hoste, feber, diffuse magegreier, snufs og snørr, oppblussing av feber, hodepine, mulig influensa etterfulgt av noen stakkarslige, små dager med friske barn før det braket løs igjen. Så her sitter vi da, lillebror med feber og jeg med kvalme og magevondt.

Bilde lånt fra internett

For min del har det vart en stund, og jeg trodde først at det skyldtes stress og lite søvn - men da det ikke ga seg og heller økte i intensitet, begynte jeg å lure på om det kunne være et eller annet leit og langvarig virus. Jeg har dog vært på praksisskolen hele uka, hatt fulle, aktive dager, pratet med over 100 elever og forsøkt å lære navnene deres, og alt i alt hatt det veldig fint. Men så har jeg reist hjem, lagd middag, prøvd å roe ned og plutselig blitt nødt til å løpe på do fordi det kommer den ene eller andre veien. Jeg skal spare dere for detaljene, men dette har altså slått meg helt ut så å si hver eneste kveld. Nå håper jeg bare at en helg med masse avslapning og lavere puls kan bidra til bedring både for liten og stor, slik at vi kan møte en ny uke med fulle batterier og nytt pågangsmot.

Riktig god helg til dere som er innom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar