lørdag 3. mars 2018

Sibirkulde og sibirkatt

Hurra, vi er over i mars måned, og våren er på vei! Det må vi i hvert fall kunne anta, selv om det for tiden ligger et lokk av sibirkulde over landet. Tretten minus om morgenen er jo nok til å lamme ansiktsmusklene fullstendig i løpet av den lille turen over parkeringsplassen ved skolen, og det føles som om vi lever på en uendelig kald planet - til tross for at jeg denne uka lærte elevene mine hvorfor vi har årstider, og at det i teorien skal bli varmere snart. Det hjelper i hvert fall å kunne pynte opp med fargerike blomster innendørs, og tenke på og drømme om sol, varm jord og frodige vekster!


Denne uka har vært både veldig bra og veldig travel - det har blitt noen sene kvelder med undervisningsplanlegging og retting av naturfagsrapporter og tester, vi har vært til veterinæren med Happy for å ta den 2. vaksinen og sjekke at hun er frisk og fin, og vi har vært på svømming med lillebror. Skoledagen på fredag ble avsluttet på veldig fint vis, for ettersom vi nå har startet med temaet verdensrommet, fikk vi gjennomslag for å vise den fantastiske filmen The Martian for hele 8. trinn, som en slags "kick-off" til flere uker med prosjektarbeid og dybdelæring. Jeg koste meg masse, og det gjorde elevene også. Jeg har det i det hele tatt helt topp i praksis, men kan ikke legge skjul på at det tapper meg for ganske mange krefter, spesielt når jeg har gått og hangla litt med etterdønningene fra vinterferiens forkjølelse. Men nå er det helg! Vi har ikke så mange planer, bortsett fra at storesøster skal i bursdag og mannen min skal ordne med lampe på det nye rommet til storebror. Det er veldig godt å bare kunne ta ting som det kommer, gå en tur ut for å ake, leke, se film, kanskje bake et eller annet? Ha en fin en, dere som stikker innom den vesle bloggen min. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar