søndag 11. september 2016

Søndag på Follo museum og Seiersten skanse

For en nydelig sensommer vi har fått, nå i starten av september! Jeg passer på å suge den inn, før høststormene setter inn og kulda kryper på. Da kan man saktens trenge noen soldager under huden!


Helga har rast av gårde, og mens storebror var på overnatting hos en kamerat, stakk storesøster i bursdagsselskap nå i formiddag, så det ble merkelig stille i heimen. Etter at lillebror hadde sovet formiddagsluren sin, tok jeg derfor en tur til det lokale bygdemuseet, hvor de har både traktor, naturlekeplass, kaniner, høns og litt av hvert (som vi ikke fikk sett, fordi minstemann ble litt utålmodig).




Traktoren var det desidert beste, da, jeg måtte jobbe en god stund for å lokke ham videre derfra og se på andre ting. Kaninene var kjempesøte, og han ble ganske fascinert av den ene som lå og sov, men hønene fantes ikke interessant. Da var det mye morsommere å fyke rundt, farlig nær parkeringsplassen og bilveien, så da gikk vi heller inn i skogen på den andre siden, og havnet oppe ved Seiersten skanse.





Her farta lillebror rundt en god stund, inne på skansen og langs yttervollene, til han plutselig ble lei. Ekstremt lei. Og da var vi et godt stykke inne i Frognmarka, så det måtte en del lokking og bearbeidelse til for å få ham med tilbake til bilen (vogna hadde jeg naturlig nok satt igjen hjemme). Men vi kikka litt på høstblader, hilste på en veldig fin hund og kom oss til slutt hjem igjen, hvor en deilig søndagsmiddag ventet. Nå gjelder det å forberede en hel uke med studiesamling i Halden for mitt vedkommende, dette blir både spennende, slitsomt og veldig bra (tror jeg)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar