fredag 11. mars 2016

Strøtanker

Her kommer noen strøtanker for mars måned så langt, i litt kortere form enn tidligere. Tida løper rett og slett fra meg om dagen, men skrivekløen melder seg ubønnhørlig likevel. Det nærmer seg påske og avreise til San Diego, og panikken lurer like rundt hjørnet - her gjelder det å puste med magen!

Føler meg: En smule stressa over alt som skal gjøre før avreise. Glad fordi vi nå har hatt en heeeelt normal uke UTEN sykdom (takk og pris, og håper jeg ikke jinxer det)! Lett til sinns fordi våren snart er et faktum, uansett om det blir mer snø eller ikke. Og så klør jeg. Noe så grassalt. Pollenet har ankommet, or og hassel nå i første omgang, og jeg har måttet finne fram allergimedisinene mine. Dette er grunnen til at jeg går våren i møte med delt sinn; den er fin, men pollenet dreper noe av den herlige følelsen. Det går egentlig greit, fram til bjørka kommer. DA sliter jeg.

Ser på: Ikke så mye om dagen, men har begynt å følge med på Mr. Robot. Den lover veldig bra! Tidligere i uka mesket jeg meg også med den nye traileren for Game of Thrones. Gleder meg som en unge til 6. sesong kommer på HBO Nordic 25. april! Siden sist har vi også sett et par James Bond-filmer sammen med storebror, og kjørt Planet of the Apes for begge de største barna. Eldstemann fant ut av sammenhengen ganske tidlig, faktisk! Med lillebror ser vi litt på Biler, i tillegg til de vanlige seriene på Barne-TV.

Hører på: Fuglekvitter! Radio, podcaster og slikt. Serial er sånn passelig interessant denne sesongen, og det irriterer meg at episodene bare komme annenhver uke. Tusvik og Tønne, Apropos og Herreavdelingen redder som regel uka sånn ellers.

Leser: Barnebøker for lillebror (det er da også bokuke i barnehagen, så yndlingsboka har fått bli med dit et par dager), litt krim, aviser, artikler og annen snacks. Det blir ikke mye tid til å fordype seg i noe, er jeg redd. Men om en drøy uke har vi en evig lang flytur foran oss, og da har jeg sjansen, hvis jeg da ikke snorker hele veien over dammen.

Spiser: Ukas meny har bestått av pasta carbonara med svinekjøtt, grønnsakssuppe, laks og taco. I dag blir det indisk gryte (mild og barnevennlig variant). Ellers må jeg innrømme at jeg gikk på en smågodtsmell i går. Ugh! Aldri mer (sa hun og dro ut og kjøpte mer superbillig drit).

Takknemlig for: at vaskemaskinen lever igjen! Og gjett hva som hadde skjedd? En av siklesmekkene til lillebror hadde smøget seg ut av trommelen og inn i maskineriet. Heldigvis hadde den ikke ødelagt mer enn den gjorde! Elektronikken var intakt, men pumpa måtte skiftes ut. Nå vasker jeg alle småting i vaskepose og håper dette ikke gjentar seg. Hipp hurra for moderne hjelpemidler, og ydmyke tanker til damene i gamle dager, som gjorde alt dette for hånd.

Tenker på: Påsken. Turen vår, og hvordan jeg skal klare å være så lenge borte fra ungene. Skype blir muligens redningen, og så gleder jeg meg tross alt til å slappe av og få litt tid for oss selv, da. Rygg, skuldre og nakke har fått kjørt seg i det siste, hodepinen er hyppig og det blir liksom ikke tid til å hente seg inn. Men i påsken skal jeg for det første: Sove ut. Lese. Koble ut. Ta en kaffe og se på livet i San Diego. Drikke det berømte ølet de lager der. Sove litt til. Og så blogge litt, da.

San Diego (bilde hentet fra nettet)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar