fredag 4. mars 2016

Gressenke

Status i heimen pr. fredag 3. mars: Ett stykk lillebror i bedre form, lavere feber, litt mer matlyst, har til og med greid å løpe litt rundt og tøyse og leke. Pluss i boka! Hater fortsatt antibiotikaen sin som pesten, og bleiene har blitt de reneste giftbomber som følge av medisinen. Skal teste om probiotika kan ha noen effekt.



Mannen i huset dro til Norefjell i går, og kommer hjem i morgen. Det går visst i jobb og atter jobb, uten mulighet for skigåing denne gangen, men han får nok sjansen når han kommer hjem ... for her er det mer enn nok snø å ta av. Og måke. Og stampe seg gjennom på vei hit og dit (ok, nå har jeg virkelig kommet dit at jeg er LEI av snø og vinter. Våren kan ikke komme fort nok!)



Vaskemaskinen er et sørgelig kapittel. Jeg var nødt til å vaske noe tøy i går, fordi lillegutt hosta så han kasta opp 5-6 ganger om morgenen, stakkars. Siden mannen min hadde klart å få maskinen til å sentrifugere da han prøvde forleden kveld, satte jeg på en vask og håpet det beste. Resultat: masse silvått tøy som måtte vris opp for hånd, blemmer på hendene, verkende rygg, null sentrifugering selv etter ørten forsøk, ikke engang tømming av det vannet som lå igjen i trommelen. Og reparatøren kan ikke komme før på tirsdag. Jeg hadde vel lagt meg ned på gulvet og hylt som en unge hvis jeg ikke hadde hatt noen snille foreldre som tok med seg en god ladning klesvask hjem.



Ellers: vi er egentlig ved godt mot. Gårsdagen var innmari slitsom, med foreldremøte på 6. trinn på toppen av alt det andre, men i dag er det fredag, og snart er det helg! Man kan trekke et lettelsens sukk og senke skuldrene litt. Og som gressenker flest, kan man kose seg i ensom majestet om kvelden etter at ungene er i seng. Spise noe skikkelig usunt, se på hva man vil eller rett og slett legge seg tidlig, segneferdig av utmattelse - den som lever får se. God helg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar