torsdag 28. januar 2016

Feber og innspurt

Det er visst en ny naturlov på gang. Når det nærmer seg innspurt på en bokoversettelse, kan du banne på at de ringer fra barnehagen og sier 'her har vi en veldig varm liten gutt.' Det har vel skjedd i hvert fall tre ganger siden august, og selv om gutten ikke er så ofte syk, sånn totalt sett, er det gjerne timingen som skjærer seg hver gang. I ettermiddag fikk jeg en slik telefon, og måtte bare lagre, lukke og hive meg i bilen. Poden hadde over 39 i feber, og da er ikke barnehagen noe blivende sted.


Han virka ikke så tufs da vi kom hjem - lekte til og med litt og tok imot et par kjeks - men etter hvert ville han bare ligge på fanget og kose. Og der sovna den lille feberklumpen, stakkars. Hjertet mitt verker sånn hver gang ungene er syke,  det er bare det verste jeg vet. Boka mi ligger også der og venter på meg - i kveld, eller i natt? Vi krysser fingrene for at dette ikke blir altfor plagsomt og langvarig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar