fredag 13. november 2015

Mor rømmer

Jeg elsker familien min over alt på denne jord. Det gjør jeg virkelig. I tillegg er jeg en svært hjemmekjær person, som trives best i mine faste omgivelser, i sofakroken min, i stolen min, i senga mi. Men av og til må mor også få luft under vingene og få andre impulser, ellers går hun på veggene og føler at hun drukner i klesvask, oppvask, smuler og grinete unger. I det siste har det vært en del ekstra, med oppussing og tilhørende frustrasjoner, og jeg merket at stresset begynte å sette seg i kroppen og at den ga visse signaler om at jeg burde roe ned litt. Så det skal jeg gjøre i helga. Jeg skal til Son Spa med to venninner, på noe de kaller 'Et døgn luksus', komplett med Spa-behandling i form av 50 minutters aromamassasje. Herlighet, som jeg gleder meg! Kroppen min er et lite rakleverk, som jeg prøver å holde i form med joggeturer og fysio/pilatestrening, men likevel - den trenger litt ekstra pleie nå. Og hodet mitt trenger å ha pause. Pause fra den elskede familien min, som både gjør meg hinsides lykkelig og hinsides sliten. Det er vel der problemet ligger. Jeg er sliten inn til margen akkurat nå, men man holder det jo gående, fordi det er sånt man gjør. Det er ikke aktuelt å gjøre noe annet. Og så er jeg så heldig at jeg har en mann som forstår det, og sier 'bare reis du, det har du fortjent'.

 

 
 
Son Spa er veldig flott, og jeg kan neste ikke vente til jeg ligger og duver i boblebadet utendørs og lar alle bekymringer fare. Så venter tre-retters middag i kveld, og etterpå skal jeg legge meg i en deilig hotellseng og SOVE HELT TIL JEG VÅKNER AV MEG SELV! Haha, det er latterlig hvor luksus det er når man er småbarnsforeldre.
God helg!
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar