torsdag 19. november 2015

Her kommer vinter'n

Her kommer den kalde, fine tida... Vel, fin og fin, fru Blom, jeg kan i bunn og grunn styre meg for bitende kulde, hålke, nedsnødde biler, neglesprett, klisterføre og sørgelig sørpe, men den første snøen ... Den er fin, den!



Dette synet møtte oss i dag morges, og jeg ble straks i bedre humør. Natta hadde vært så som så, med en lillebror som styra i flere timer på grunn av tenner (tror vi), men det er rart hva litt hvitt på bakken kan gjøre. Instant julestemning! Kan man få den på boks, mon tro? Jubelen min skyldtes nok også at det ble mye lysere og hyggeligere ute, snøen gjør liksom naturen så mye lunere. Ikke behøvde jeg å slite opp glatte bakker med bilen, heller. En av fordelene med å jobbe hjemmefra! Men ut på glatta måtte jeg etter hvert, for å hente i barnehagen. Det er jo begrenset hvor lenge det er stas med slikt føre, men inntil videre stemmer jeg i med ungene og roper et rungende velkommen til vinter og snø! (Og tro meg, jeg kommer ikke til å være like positiv i februar-mars neste år, når vinteren har vart i det som føles som evigheter, og snøen bare er en grå masse som jeg ønsker dit pepperen gror. Hihi!)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar