fredag 20. november 2015

Fargo S02E06 'Rhinoceros'

Fy flate. Holy crap! Mon dieu! Jeg må ha trukket pusten en eller annen gang i løpet av ukas episode, men jeg har ikke peiling på når det kan ha vært. Ikke da Gerhardt-folka lette etter Peggy i den labyrintaktige kjelleren, i hvert fall. Eller da de møtte opp mannsterke foran politistasjonen og forlangte å få Charlie og Ed utlevert. Og så kommer Karl og redder dem fra stormangrep! My, oh my.



Hvem skulle trodd at denne mannen, som hittil har vært en liten bifigur i den store soga, skulle trå til og få hele banden til å labbe hjem igjen, kun ved bruk av sine imponerende talegaver? Og han som var ganske påseilet før det hele startet? Karl er episodens vinner, helt klart.



Hank var også en tøffing der han sto utenfor Blomquist-huset og passet på. Jeg var rimelig sikker på at han ikke kom til å overleve episoden, men den gang ei. Og Peggy, da! Hva skjedde etter at hun tok innersvingen på Dodd (vel fortjent!)? Og hva med Ed? Jeg ser for meg ham og Hanzee ute i skogen, i en slags katt-og muslek som umulig kan ende godt. 



Mike Milligan og gjengen fyrte løs mot Gerhardt-gården etter et tips fra Simone, noe som tyder på at kjærligheten mellom de to ikke stikker særlig dypt. Vi fikk jo ikke se hvordan det gikk med de som befant seg i huset, men hvis Simone overlever, håper jeg hun gir Mike et velrettet spark der-dere-vet. Samme hvor kul han er.

Dette var episode 6, noe som innebærer at vi er over halvveis i sesongen, og det kommer garantert til å bli enda bedre og mer intenst. Hvordan det er mulig, vet jeg ikke, men hvis jeg svimer av i løpet av de neste episodene, vet dere hvorfor. La neste uke komme nuh! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar