tirsdag 14. juli 2015

Hytteferie

Nå ligger jeg i hammocken på hytta her i Skjeberg og har det slett ikke verst. Regnbygene og tordenværet fra tidligere i dag har forduftet, og sola varmer såpass at storesøster har begynt å mase om et kveldsbad. Lillebror står ved bordet og lurer på om han skal tørre å gå snart, og hunden Pelle piper etter oppmerksomhet.

Hihi, der bestemte minsten seg for å krabbe bort til 'vovva'.

Det er sommeridyll. Hyttetid. Rolige dager. Vi tok en tur til minigolfbanen tidligere i dag, med både baby (eller, smågutt? Han er jo ikke så liten lengre - men han er nå babyen min likevel) og vofs. Til opplysning: vi har ikke skaffet oss hund siden sist, dette er den lille bichon havanaisen til broren min og familien hans, som foreldrene mine passer mens de er Spania. Den er ganske lik en hvit, fluffy vaskemopp, og er faktisk temmelig søt. Lillebror har falt helt for den, og krabber bort til den stadig vekk. Pelle svarer med å slikke litt på ham, noe han slett ikke liker, og veiver 'vovva' vekk. Sånn går no dagan.






Vi kom vel til bane 7 på minigolfbanen før regnet ble såpass kraftig at vi bare måtte søke tilflukt inne på kafeen. Der gikk det ned både kaffe, eplekake og vafler mens vi ventet på at regnet skulle gi seg, noe det ikke gjorde. Tvert imot økte det på, og vi stålsatte oss for en klissvåt spurt opp bakkene med vogna, da min kjære far ringte og lurte på om han skulle kjøre og hente oss. Det ble til at de eldste barna fikk en biltur tilbake til hytta, mens mannen min og jeg trilla lillemann oppover - da hadde det verste begynt å gi seg. Resten av dagen ble brukt til litt kabal, puslespill og avslapning, og grilling da gråværet lettet for alvor.


En annen tidtrøyte venter når alle barna er i seng, og den er ikke for pyser. Jeg tok med min relativt nye Twin Peaks Blu-Ray-boks, som inneholder den grøssende gode, gamle serien vi husker fra 90-tallet, pluss filmen, bortklipte scener og andre 'missing pieces'. I går kveld så vi en god del av piloten (den er laaaang!), og gleder oss til mer av Agent Cooper & co. litt senere.

Fire, walk with me. *frysninger*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar