fredag 5. juni 2015

Hverdagsglimt fra uke 23

Hverdag er fint. Ferier og store høytider er selvsagt deilig det også, men det er en tid for alt. Forandring fryder, og jeg gleder meg stort til ferien vår, men det er nå godt med en helt vanlig hverdag også. De kan være ordentlig triste og grå, men også gi gylne, små øyeblikk som fyker fort forbi. Derfor prøver jeg å fange dem. Øyeblikk der jeg tenker, åh, så heldige vi er. Så herlig akkurat den stunden var. Så deilig denne maten smakte, den oppskriften må vi prøve igjen. En uventet klem, en liten hånd i min. Ofte blir det mobilbilder, det er jo den jeg har for hånden til enhver tid, og de blir gjerne uskarpe og skjeve, men de vitner om både hvilken fart det er på ungene her hjemme, og hvordan ting blir litt på halv tolv når man prøver å gjøre tre ting på en gang, som man ofte gjør på hverdager med hus, barn, matlaging, lekser, bleieskift, klesvask, oppvask og rydding.

Derfor skal jeg låne litt inspirasjon fra en annen blogger jeg kjenner, og poste små hverdagsbilder en gang i uka, med korte bildetekster for å forklare, eller bare la bildene tale for seg.
 
De største barna boltrer seg ute.
 
 
Lillebror reiser seg opp og står. Og står.
 
 
Syriner mot en blå himmel. 
 
 
Det går mot barnebursdag i heimen,
og invitasjoner må sikres.
 
 
Storesøster spiller på ukulele.
 
 
En trøtt gutt på fanget. Soundtouch på iPaden.
 
 
Ny Nespresso-favoritt. Peru Secreto.
 
 
Trøtt forelder I
 
 
Trøtt forelder II
 

 
Jeg er heldigvis ikke fullt så trøtt i dag, selv om det fortsatt er litt krøll med sovinga til lillebror. Tanna som plager ham har ennå ikke brutt gjennom, men vi ser den veldig godt. Det blir deilig med helg, og vi har sånn passelig med planer. Ser an været, selvsagt, men håper på noen koselige dager hvor vi tar ting i vårt eget tempo.
God helg!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar