tirsdag 2. juni 2015

Et bilde om dagen

 
#FMSphotoaday-lista for uke 23
 
 
De av dere som følger meg på Instagram, har kanskje sett at jeg innimellom legger ut noe som kalles #fmsphotoaday. Dette står for Fat Mum Slim Photo A Day, noe som er et enkelt, genialt og morsomt konsept som en australsk blogger begynte med for flere år siden. Hun heter Chantelle Ellem (@fatmumslim på Instagram), og den lekre bloggen hennes finner dere her.
Da jeg først kom meg på Instagram, hadde jeg ingen anelse om hva det var for noe, men noen av Insta-vennene mine spilte Photo A Day, og dermed måtte jeg finne ut hva det dreide seg om. Siden har jeg stort sett deltatt hver dag, det er jo så gøy! Hver uke legges det ut en liste over tema for hver dag. Det er ulike designere som står bak listen hver gang, og de er ofte svært vakre. For å være med, er det bare å sjekke listen, ta et bilde som på en eller annen måte har med temaet å gjøre, og dele det på Instagram. Ikke glem å tagge bildet med #fmsphotoaday, og nevn gjerne hvilken dag og hvilket tema det er. Totalt er det over 5 millioner bilder på Instagram med den taggen, og mange av dem er utrolig flotte. Chantelle pleier å plukke ut fire av de fineste bildene fra hver dag og dele dem på Insta, de såkalte "Fab Four". Her er det mye lekkert for øyet!
Fab Four May 7 "Key"

Det finnes også en app for iPhone som heter "Little Moments". Her kan du sjekke dagens tema, ta bilder, beskjære på ulike måter, bruke filtere, sette på litt pynt eller tekst og dele bildet rett på Instagram.

Bli med da vel! Dagens tema er "Looking up". I dag er det mest regn å se hvis man titter opp på himmelen, men kanskje det finnes noe annet fint å ta bilde av over deg? Eller kan det være noen som ser opp på deg? Her er det bare å bruke kreativiteten og dele i vei!


 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar