fredag 23. februar 2018

Vinterferietanker

... Og der var vinterferien nesten over. Bare en liten helg igjen, og så venter hverdagskjøret, som kommer til å dundre av gårde som et ustoppelig hurtigtog fram til påske. Men tenk - om en måneds tid reiser vi til USA! Farvel, snø og is, hello Sunny California !


For all del, det har vært en veldig fin vinterferieuke, hvis jeg ser bort fra det faktum at jeg har pådratt meg en real forkjølelse og til tider har stemme som en sliten og hes kråke. Enda godt jeg ikke har behøvd å stå i klasserommet denne uka! Som lærer er man så innmari avhengig av stemmen sin, jeg fatter ikke hvordan jeg skulle klart meg gjennom en hel undervisningsdag med denne knirkende parodien på en gammelmannsrøst. Vi hadde vel blitt nødt til å gå over til tegnspråk!

Men ellers har vi kost oss masse med vinterferie, jeg og skolebarna og vesle Happypus. Jeg har riktignok både jobba og studert i tillegg til å være tidvis slått ut av sykdom, dessuten har jeg endelig fått ut fingeren og kjøpt meg ny bærbar PC! Det har stått på planen lenge, for den gamle har blitt tregere og tregere og er temmelig utdatert, i tillegg til at den er tung som bly å dra rundt på. Mitt nye vidunder er altså en Lenovo Ideapad, helt perfekt til mitt bruk og en drøm å håndtere. Nå skal det (nesten) bli gøy å skrive utviklingsoppgave!


Vi har også rukket en time hos optiker med storesøster og tannlege med lillebror (forøvrig hans aller første, men det gikk veldig bra), barna har hatt venner på besøk, og jeg og storebror har vært en tur på biblioteket. Vi lånte en haug med bøker og filmer, forhåpentligvis rekker vi over noen av dem i helga! Vi får dessuten besøk av ei god venninne som hadde veldig lyst til å hilse på Happy, og det gleder vi oss veldig til. 

Ønsker dere en fin februarhelg, måtte den bli både deilig og avslappende!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar