fredag 16. februar 2018

Vinterferie og katteforberedelser

Nå er vi nesten helt klare til å hente hjem Happy, kattungen vår! Vi har handlet og ordnet utstyr, satt på plass seng, do, klorestativ, mat- og vannskåler og lagt myke pledd i reiseburet hennes - i morgen blir vi altså ett familiemedlem rikere, og vi gleder oss sånn!



Jeg vet ikke hvem av oss som er mest på tuppa akkurat nå, men storesøster har vært kjempeivrig i flere uker nå (eller snarere flere måneder eller år), og hun har tegnet en fin tegning av Happy og gjort i stand en kosekrok til henne på rommet sitt. Jeg er vel minst like spent, men tror ikke at det skal bli noe problem å få sove i natt - jeg er nemlig dausliten etter min tredje uke i praksis. I skolen skjer det uforutsette ting hele tiden, og denne uka sto jeg plutselig alene med både en og to klasser og følte absolutt ikke at jeg hadde kontroll. Men det gikk, det også! Og den erfaringen kommer veldig godt med framover, så mye er sikkert. Nå har jeg faktisk vinterferie, og det skal bli fantastisk godt. Jeg må riktignok jobbe med studier, oppgaveskriving og planlegging av de siste ukene av praksisen, men jeg kommer også til å ha litt mer pusterom og tid til koselige familieaktiviteter. Litt turer, litt film og bøker og masse kos med den vesle kattungen vår.

Ønsker dere en god helg, og en riktig god vinterferie til dere som måtte ha fri den kommende uka!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar