søndag 12. mars 2017

Søndagsro

Dette har vært en søndag helt etter mitt hjerte, fra morgen til kveld! Fikk sove lenge, spiste en lang og rolig frokost, lekte med lillebror, ba ei venninne av storesøster over hit for utelek og muffinsbaking, gikk meg en frisk tur i marsværet (grått, men med en eim av vår i lufta), og avsluttet det hele i familiebursdag. Akkurat en sånn deilig kosesøndag jeg trengte!




Ei kusine av meg og mannen hennes har ganske nylig flyttet inn i nytt hus, og attpåtil fylte datteren deres 6 år tidligere i år, så da anledningen bød seg for både husinspeksjon og bursdagsfeiring med alskens god mat og kaker, var vi ikke vonde å be! En potensiell katastrofe truet imidlertid med å avkorte besøket vårt; stelleveska ble på grunn av dårlig kommunikasjon stående hjemme, så vi gikk rundt på tå hev og prøvde å følge med på lillebror hele tiden, i håp om å rekke å sette ham på do i tide. Etter at han hadde langet innpå både pizza, pølse, kake og is, forsøkte vi oss også med et dobesøk, men det kom ingenting. Han må likevel få ros for at han prøvde! Katastrofen uteble heldigvis, og bursdagsselskapet ble både hyggelig, morsomt og utrolig mettende. Det var godt å komme hjem igjen, krype ut av fintøyet og inn i kosebuksene og bare flate ut resten av kvelden (med ispose på ryggen for min del. Den er nok litt bedre enn den var, men ikke helt klar til å friskmeldes. Vi kommer dit etter hvert, tålmodighet er som kjent en dyd). Håper dere har hatt en rolig og fin søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar