mandag 4. april 2016

Endelig i gang

Jeg tjuvstarta litt på joggesesongen da vi var i San Diego, der var det nemlig mulig å jogge tidlig om morgenen (vi våkna tross alt i 4-tida de fleste dagene), kun iført T-skjorte og shorts. Det var deilig å komme i gang, selv om det bare dreide seg om noen kilometer langs havnepromenaden. Tanken var å fortsette med jogging når vi kom hjem - snøen har jo gått (hurra!!), det er lysere om kveldene, temperaturene går sakte men sikkert oppover og alt ligger til rette for løping utendørs. Så etter at lillebror hadde lagt seg for en formiddagslur i går, og mann og store barn kunne passe huset, stakk jeg rett og slett ut. Med joggesko på beina, podcast på øret og friskt mot!



Turen gikk langs samme landevei i fjor, innover fra parkeringsplassen ved Frogn kirke. Passe mykt underlag (litt mye grus akkurat nå, men det jevner seg nok ut), nesten null trafikk og grått, men stille vær. Jeg fikk ikke en eneste regndråpe på meg, selv om det var meldt nedbør! Ikke dårlig. Det ble 3 km totalt, en passelig lengde for årets andre treningstur. Det gjelder å ta det litt rolig i starten, og øke på etter hvert, ikke sant?
Belønningen fikk jeg da jeg kom hjem. Lillebror var ferdig sovet og overfalt meg med masse gode klemmer, babling og smil. Feberen har gått en del ned, men han er hjemme i dag for å bli helt frisk. Jeg vet ikke når anledningen byr seg for neste joggetur, men forhåpentligvis blir det i løpet av uka! Nå er jeg i hvert fall i gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar