fredag 14. august 2015

Miniferie

Sommeren er på hell, men nå er det jo akkurat som om den innser at den har vært temmelig begredelig, og prøver å gjøre opp for seg. Nydelige, solfylte dager har dukket opp som troll av eske akkurat nå som jeg har noen fridager, og vi er i ferd med å dra på fjelltur. Nå ser attpåtil værmeldinga mye bedre ut, og det er håp om sol et par dager - så får vi bare tåle litt regn. Det ryktes at det er et fint badeland på Rjukan ;)

Vi skal være på hytta til svigerforeldrene mine på Frøystul, ikke langt fra Skinnarbu. Der er det nydelig å være, sommer som vinter, og masse fine turer både for store og små. Vi har fått låne en bæremeis, så lillebror skal få være med på alt, og kommer til å ha en kongeplass der han sitter på ryggen til mannen min. Det blir ikke fullt så lange turer som for to år siden, da vi fikk med oss de største barna opp til Gaustatoppen, men godt å være i naturen uansett.

Så håper vi at sola følger med oss oppover når vi kjører i ettermiddag. Det var ingenting å si på sommerværet i går i hvert fall, da jeg var hjemme med ungene og vi blåste opp plaskebassenget i hagen, tok fram hengekøya, lagde iste og grilla hjemme hos noen venner i Oslo.



 
Minstemann er frisk igjen, og vi oppdaget plutselig en mulig årsak til søvnløse netter, dårlig form og generelt lurveleven - han har fått to jeksler, en oppe og en nede på venstre side, og de må ha vært vonde å få ut! Stakkars liten, det er neimen ikke greit når man ikke kan fortelle hva som er galt. Ikke rart han har holdt oss våkne, og det burde strengt tatt ha slått oss før. Dårlige netter her i huset pleier enten å skyldes tenner eller sykdom (eller en kombinasjon), så at det ikke engang streifet oss, kan bare skyldes en lett tåke av søvnmangel, stress og dårlig hukommelse. Nå er jekslene ute, og vi har sovet litt bedre - krysser fingrene for at det holder seg sånn en stund, i hvert fall. De andre jekslene kommer nok de også, men da skal vi være forberedt og stå klare med Dentinox og smertestillende.
 
 
Da 'logger jeg av', som det så fint heter når man skal til naturskjønne steder med begrenset internettilgang. Tirsdag er vi tilbake, og da har jeg garantert mye å vise fram og fortelle om - og fram til da ønsker jeg en riktig god helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar