onsdag 26. august 2015

Masete mandag, travel tirsdag ...

... overrumplende onsdag? Den som ikke liker hverdagspjatt, får bare hoppe over dette innlegget, for her blir det mye kjedelig, matpakkeklinete, gymtøystinkende hverdag. Men det er egentlig først denne uka at det ordentlige hverdagen har begynt, for alle fem i huset. Lillebror har begynt for fullt i barnehagen. Vi andre er travle med jobb, skole, fritidsaktiviteter og forsøksvis trening. Jeg kom akkurat hjem fra en joggetur i øsende regn, og det var litt ... nei, ganske vått. Ok, jeg ble dynket til skinnet.



Men det er deilig etterpå! Juhu, man føler seg jo som verdens sprekeste når man kommer seg ut på løpetur på en sånn kveld, selv om lengden på turen ikke var all verdens. Men det kommer seg!

Ellers går det ganske greit med den nye hverdagen. Det er riktignok travelt, såpass travelt at det blir smått med tid til blogging. Men vi har begynt å få rutinene på plass, og jeg koser meg sånn med å ha barn i barnehagen igjen! Om morgenen er det mannen min som leverer, og det blir dessverre litt gråt når han går. De ansatte er flinke til å si fra om at det går fort over, og at han storkoser seg resten av dagen, spiser masse mat og sover bra. Når jeg henter i tre-halv firetida, er han i storform, og blir superglad for å se meg. Det er så koselig å hente i barnehagen igjen, og å trille hjem om ettermiddagen. Det falt seg også sånn et par dager denne uka at storesøster ble med for å hente ham, og det var stor stas!


I ettermiddag ble det også henting med storesøster, samt et besøk på SFO-kafé som kom veldig bardust på meg. Sløve mamma som ikke hadde notert det i kalenderen, på mobilen, bak øret eller noe annet sted. Vel, da vår mellomste ringte meg og minte meg på det akkurat da jeg holdt på med det siste avsnittet for dagen, var det bare å lagre, lukke og løpe. Og vi rakk det, bare for å stå i diverse vaffelkøer i en times tid. Lillegutt elsket vaffel, da, og han fikk til og med en gratis.


Så vi har sakte, men sikkert kommet inn i hverdagen, med lettere kaotiske morgener, intensiv jobbing, lunsjpauser som blir brukt til alt vi ikke har tid til ellers, lekser, bleieskift, middager som helst ikke skal være for usunne, kjøring, henting, handling og klesvask. Og så kos, da. Masse, masse kos!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar