lørdag 5. mai 2018

Velkommen, mai!

Mai måned er allerede godt i gang, det våres og grønnes i skog og grøftekanter - og i hagen vår. Det er rett og slett helt nydelig, men jeg får ikke nytt så mye av det, for utviklingsoppgaven min skal leveres på onsdag. Jeg sendte inn siste utkast til veilederen min i går, og er rimelig spent på hva hun sier på mandag ... Det er naturligvis litt småplukk å drive med i helga, men jeg får faktisk litt fri også, og det er deilig! Noe sier meg at «fri» fort blir til klesvask, rydding og vasking, for det er virkelig kaos her nå, men jeg skal i hvert fall en tur ut i sola i dag! Stelle litt i hagen, sette meg på terrassen med iste og bok og kanskje ta en sykkeltur med lillebror? Plukke markblomster, kikke på fugler, og ikke minst: plukke søppel i veikanten. Det er ille her nå, og jeg vil gjerne lære minsten hvor viktig dette er! Å ta vare på naturen, hva som skjer med plasten hvis den havner i havet eller i magen på en fugl.



Ellers skal eldstemann på kino med en kamerat og se Avengers: Infinity War, storesøster er allerede ute og leker med en nabojente, og mannen min skal fikse huskestativet i hagen så det går an å bruke det igjen! En luftetur for Happy blir det nok også, hun trenger å leke og røre seg ute i det fri (riktignok i bånd, enn så lenge).

Ønsker dere en flott helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar