tirsdag 12. desember 2017

Verdens beste bursdagsgave

Dagen i dag begynte bra. Veldig bra. Jeg lå der og ventet, hadde vært våken lenge, men lot selvsagt som om jeg sov. Så hørte jeg tassing utenfor døra, noen hviskende stemmer, lillebrors ivrige hvin. Døra gikk opp, jeg fikk bursdagssang og klemmer, kaffe, gave og sjokolade - og en liten plutt som kravlet opp i senga for å hjelpe meg med å pakke opp. En herlig bursdagsmorgen! For hva gjør det vel å fylle 43 år når man har en sånn familie? Enda bedre ble dagen min da det tikket inn en e-post om at en oppdretter i Sibirkattens venner hadde sett at vi sto på venteliste, og ville tilby oss en kattunge som var leveringsklar i februar! Å, jubel og glede! Dette har vi ventet på så utrolig lenge, og jeg har bare gått rundt med et stort smil i hele dag. Drømmen om sibirkatt blir endelig virkelighet!


(bilde lånt fra nettet)

Sibirkatten er allergivennlig (vi har allerede vært i et testhjem og sjekket at jeg tåler den), og dessuten er den aldeles nydelig - bare se på dette bildet! Jeg falt pladask for denne katterasen for mange år siden, men så kom det litt diverse i veien for kattedrømmen. Vi ble lovet en sibirkattunge for cirka 4 år siden, etter å ha stått lenge på venteliste, men da hadde vi nettopp funnet ut at - surprise, surprise! - lillebror var på vei, og måtte takke nei. Men NÅ! Nå er vi så klare som vi kan få blitt. Vi skal dra og hilse på et ferskt og helskjønt kattekull i januar, for å reservere en av dem. Og jeg vet ikke hvem som gleder seg mest av meg og datteren min, som har mast og mast om katt i over to år ... Hun er ganske enkelt i himmelen! Og selv er jeg så gira at jeg nesten har mistet bakkekontakten, hihi. Denne jula skal vi i hvert fall ønske oss katteutstyr :)


(bilde lånt fra nettet)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar