søndag 12. november 2017

Farsdag, snø og snekring

Hurra for alle flotte, flinke superpappaer der ute - og et ekstra stort hurra for min egen gode pappa og for han som er far til barna mine! De står på konstant, de fikser det meste og viktigst av alt: De har et hjerte av gull. Og i dag skal de hedres! Frokost på senga, en liten oppmerksomhet og et farsdagskort hører med.



Gutta har jobbet fantastisk godt hele uka, hver eneste ettermiddag og kveld etter jobb (faren min også med en lei forkjølelse), og rommet til eldstemann har virkelig begynt å ta form! Vi har fått opp panelplater på vindusveggen, satt på plass fôringer rundt vinduet og lister rundt døra. Ja, når jeg sier "vi", mener jeg ikke at jeg personlig har stått og spikret og saget, hehe. Jeg tar heller rollen som oppsynskvinne, sjefsplanlegger av farger og interiør og støvsugermester - for det er utrolig hvor mye byggestøv, spon og rusk og rask som følger med et sånt prosjekt. Og så fort du har støvsugd, sprer de bittesmå sponpartiklene seg igjen. Sukk. Men fint blir det! Og eldstemann er kjempefornøyd og gleder seg stort til å flytte inn om litt.


Flere bilder kommer etter hvert, når vi har fått ting mer på plass. I dag fortsetter jobben med å få på gulvlister, deretter skal taket males og taklistene festes før det til slutt er tid for lamper, møbler og gardiner. Med andre ord lukter det ny tur til IKEA (jeg vet ikke hvem som gruer seg mest; jeg eller lommeboka mi ...). Men i dag skal vi som ikke skal snekre først og fremst utnytte det fine været og snøen som fortsatt ligger på bakken. Lillebror er overlykkelig for at det kom snø på fredag, han elsker å lage snømann og snøballer og alt som hører til. Riktig god søndag - og god farsdag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar