fredag 2. juni 2017

Pinsetur

Jeg aner ikke hvorfor denne uka har føltes så usedvanlig tung - kanskje det har noe å gjøre med at vi er midt inne i den travleste avslutnings- og kakebakingsperioden? At det står minst to ting på plakaten hver eneste dag, i tillegg til jobb og husarbeid og alt annet? At vaskemaskinen røk tirsdag morgen, og at vi ikke får fiksa den før neste uke? Det var sommerfest i barnehagen på onsdag, og siden mannen min var i et møte, slepte jeg egenhendig på en langpannekake, en salat, en drøss klappstoler og to barn (eldstemann ville heller bli hjemme). De små barna rakk så vidt å synge Lille Petter edderkopp og Hode, skulder, kne og tå før regnet begynte å melde sin ankomst. Vi rakk litt mat og en kakebit eller to, og så ble alt veldig, veldig vått og såpass ubehagelig at barnehagen ble den reneste fluktsonen. Folk rømte hjem, og det gjorde vi også. Hjem for å passe på at lekser ble gjort i god tid før gitartimen - en gitartime som gikk i vasken fordi den stakkars jenta vår brått begynte å kaste opp. Masse. Nevnte jeg at vaskemaskinen har gått ad undas?

Så nå som fredagen endelig er her, er jeg så klar som det går an å bli for å pakke med meg bagasje, vogn, bleier og tre unger og tilbringe pinsehelga på hytta til foreldrene mine! Mannen min blir hjemme for å male huset, for det er noe sånt som 10 år siden sist, og det synes. Vi skal slappe av og gire ned minst to hakk, vi skal gå turer, plukke blomster, skravle, lage vafler og spille Yatzy. Og jeg har faktisk tenkt å koble helt fra i pinsen - å legge bort mobilen mest mulig er tanken, så får vi se hvordan det går, hihi. Riktig god pinse!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar