søndag 9. oktober 2016

5 blogger jeg liker

Jeg følger naturlig nok en del blogger, siden jeg er hobbyblogger selv - riktignok i ørliten skala og med bare en liten håndfull lesere, men det er sånn jeg vil ha det. Blogging er gøy, og det er veldig moro å hente inspirasjon fra andre, også! Jeg leser en del mammablogger, men også matblogger, reiseblogger, bokblogger og humorblogger. Her er noen av mine favoritter:
 


 

Helle er en utrolig dame, altså. Humørfylt, herlig, smart, skriver både morsomt og rørende om å være mamma til seks aktive barn. Og så er hun glad i musikk, bøker og alt som er bra! Hun er en kjempeinspirasjon for meg, for hun holder alltid koken i en travel hverdag og har så mange flotte observasjoner og reflekterte tanker.
 


Vilde er også småbarnsmamma, hun er veganer, student, jobber i tillegg, har en fantastisk skarp penn, masse selvironi og humor og er en fryd å lese. Alt fra gode matoppskrifter til rene latterkuler, lett popkulturell underholdning til filosofiske betraktninger om det å være relativt ung mor i dagens samfunn.
 


Anne Grethe er mamma til en liten gutt som nylig begynte i barnehagen, hun elsker frosker og ordspill og skriver deilig langt og herlig morsomt om å være mamma med konstant søvnmangel. Jeg liker at hun har masse tæl og glimt i øyet, samtidig som hun ikke legger skjul på at det er tøft å være mamma.
 
 

Glamourbibliotekaren er befriende anonym på nettet, men skriver likevel nært og personlig om musikk, bøker, reiser, hageliv, klær og gjenbruk og alt det hun setter pris på i livet. Nå venter hun sitt første barn, så det er ekstra koselig å stikke innom. I Glamourbibliotekarens verden er det alltid blomster, te, gode dufter, Bach-kantater og en fin bok. Hver fredag er det dessuten 'Glamorøs fredag', hvor leserne inviteres til å delta med sine fredagsrapporter.
 
 

Mariell Øyre er fotograf, redaktør, forfatter og blogger og skriver både på nynorsk og engelsk. Hun bor i idylliske, landlige omgivelser på Vestlandet med mann og en liten datter. Her er det alltid en fryd å stikke innom - fine tekster, nydelige bilder både fra hjemstedet og fra reiser, litt mat, litt velvære, litt film, internettlenker og andre tips. 

Håper noen av disse falt i smak! God søndag til dere, her er det gråvær og trøtt stemning enn så lenge.

P.S. Beklager at jeg først brukte bilder av bloggerne og barna deres i denne bloggposten. Det burde jeg ikke ha gjort uten å spørre om lov! Disse er nå fjernet, og vær trygg på at det ikke skal skje igjen.

2 kommentarer:

  1. Så utrolig hyggelig Ina, takk for koselig omtale :) Og vær så god for tjuvlåning av bilde ;) Spør meg gjerne først neste gang :) Gir meg ny giv til å blogge litt igjen, det er evigheter siden sist!

    SvarSlett
  2. Hei, Anne Grethe! Huff, lei for at jeg lånte bilde, skulle så klart ha spurt deg først! Jeg tar det bort hvis du vil altså! Kjempekoselig at du fikk lyst til å blogge igjen, jeg koser meg med bloggen din!

    SvarSlett