tirsdag 16. august 2016

Tilbake til skolebenken

Det er aldri for sent å lære noe nytt - ei heller for min del, for nå er jeg offisielt deltidsstudent! Jeg startet dagen med en noe spent og nervøs kjøretur til Halden, der jeg og et rekordhøyt antall lærerstudenter møtte opp for studiestart på PPU (praktisk-pedagogisk utdanning) deltid.



Det var også semesterstart for alle andre studenter ved Høgskolen i Østfold, og det vrimlet av faddergrupper og folk som sto i køer overalt. Vi var allerede registrert, og kunne starte rett på med orientering og informasjon - nok til at hodet føltes proppfullt ved dagens slutt.  Men det er veldig godt å være i gang med et nytt kapittel i livet, å skulle lære noe nytt, strekke meg, utvikle meg og sikkert møte på noen motbakker iblant. Jeg skal ikke legge skjul på at det blir travelt å kombinere jobb, studier, barn, mann og hjem, men jeg har heldigvis mange som kan stille opp og hjelpe til!

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med å være student igjen, selv om jeg går glipp av sånne ting som fadderuke og studentfester, hihi. Undervisningen er lagt opp med tre ukesamlinger i halvåret, samt selvstendige studier og oppgaveinnleveringer mellom samlingene. Og så blir det praksis, da - det skumleste av det skumle! Men det er tross alt derfor vi er der. For å lære å mestre et klasserom. For å lære å lære bort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar