lørdag 23. juli 2016

Feriemodus

Det hender at det tar litt tid å komme i skikkelig feriemodus. Den tilstanden der man glemmer å se på klokka, ikke helt vet hvilken dag det er, og ikke egentlig bryr seg. Hver dag bare flyter over i den neste, mens man gjør alt og ingenting. Humlene surrer, barna flyr rundt og man stjeler seg til en liten lesestund på terrassen.


Sånne dager har vi hatt mange av på hytta denne gangen. Det har gått i et bedagelig tempo, stranda og isbaren er stort sett det som har stått på programmet, bortsett fra en liten tur til Sverige og et besøk i en brukthandel. Alle har bada, selv om lillebror plutselig ble helt anti-bading på en litt vrang dag, og ikke har villet bade siden. Vi har dytta i oss is og 'bæggis', spilt spill og plukka både blåbær og bringebær.







En av disse varme kveldene tok jeg meg også en joggetur, og hadde det ikke vært for all myggen og et plutselig anfall av stedvillhet, ville det ha vært en perfekt treningsøkt.

I dag bestemte vi oss for å bryte mønsteret litt og ta en dagstur til Halden. Mannen min har studert der, det knytter seg mange minner dit, og vi har familie i byen. I tillegg kommer jeg til å tilbringe litt tid der framover - kommer tilbake til det senere! I dag nøyde vi oss med å vandre litt rundt på gamle trakter, handle et par ting og spise lunsj på Kongens brygge. Deilig! Festningen fikk være, da det begynte å bli sent og været ble kjøligere.










Og nå er ferien snart over. I morgen bærer det hjem igjen, til jobb og barnehage. Jeg føler meg ikke helt klar, men vi har jo noen veldig fine uker å se tilbake på! Og for skolebarna er det ferie noen uker til, litt hjemme og litt hos farmor og farfar, før vi avslutter hele greia med en helg på fjellet. Det blir riktig så bra, tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar