søndag 5. august 2018

Svettetokter, risikoklatring og 70-årslag

Sommervarmen fortsetter ganske ufortrødent, og av og til blir jeg så kokt i topplokket at jeg rett og slett ønsker meg høst og frostnetter. Bare det å finne et levelig sted å sitte og jobbe her hjemme er en utfordring! Det kom riktignok et kraftig regnskyll på fredag, og litt etterpå stakk katten ut - ikke at det er noen kjempekrise nå lenger, for hun begynner å bli såpass stor at hun kan være litt ute under oppsyn, men katten elsker altså å klatre i trær, jo høyere, desto bedre. Og når hun så finner det høyeste treet på tomta, og sitter og balanserer på den øverste greina og ikke klarer å komme ned igjen, da må husfar sjøl trå til og klatre etter. Noe som kan klassifiseres som risikosport, all den tid greinene var glatte av regn og treet sto på en ytterst kupert del av hagen. Men både gubben og katten kom helskinnet ned igjen, og nå har den firbente fått midlertidig klatreforbud (vi har med andre ord klipt klørne hennes).


Ellers har det vært en ganske rolig uke, noen av oss har gått tilbake til jobb og barnehage, mens andre nyter sommer og skolefri et par uker til. Og i går feiret vi 70-årsdagen til onkelen min, med tapas og kaker og stor festivitas for hele familien. Kubbturnering på den lokale fotballbanen ble det også - vi kom til semifinalen, men ble slått ut av foreldrene mine, som i sin tur ble gruset av kusina mi og mannen hennes i finalen. De minste barna byttet lag etter som det passet, sparket fotball med de eldste og løp rundt for å skape lettere kaos på kubb-banen. Du verden, så moro det var!







I dag har vi stort sett vært hjemme og jobbet i hagen, lekt i gata og slappet av med iskaffe i skyggen. For før eller senere kommer vel den høsten jeg lengter etter, og da kan det fort hende at jeg savner å traske barbeint i gresset og bli svett bare etter et halvt minutts hagearbeid. Riktig god søndagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar