onsdag 3. februar 2016

Tjue år sammen

For tjue år siden i dag satt Tom og jeg under et teppe på den lille hybelen min i Hausmanns gate og hadde sommerfugler i magen. Etter å ha flørta i et halvt år, utvekslet brev (gode, gammeldagse brev som man får i posten, ja) og neeesten blitt sammen på nyttårsaften 1995, hadde jeg invitert ham på besøk fra Halden en helg tidlig i februar. Vi hadde vært en tur på kino og spist middag sammen, og det lå tjukt i lufta at det skulle bli oss to, men det hadde ennå ikke skjedd. Så satt vi der da, og Tom sang en Pink Floyd-låt for meg, og vi kyssa.
The rest, as they say, is history ...


 
Så unge vi var! Fortsatt studenter, jeg i Oslo og han i Halden. Det ble mye farting fram og tilbake den våren, og da høsten kom skulle han i militæret på Ørlandet. Laaangt unna. Det ble tog att og fram omtrent annenhver helg, mange flere brev, mange flere telefoner. Og forholdet holdt stand det året, selv om det var tøft å være så mye borte fra hverandre. Etterpå fikk Tom jobb i Oslo, og etter hvert flytta vi sammen. Vi var gjennom mye. Maurits, den sprelske ilderen vi skaffet oss, ga oss mye moro, vi reiste en del, var i Wien, Krakow, Hellas og rundtomkring i Norge. I november 2001 hadde jeg en dykkerulykke, i forbindelse med et dykkerkurs vi tok sammen, men omtrent tre uker senere tok jeg hovedfagseksamen. Litt uti januar 2002 begynte jeg å jobbe i Ås, men før det, i romjula 2001, dro vi på en fantastisk tur til Egypt. Der fridde han, litt uhøytidelig, for så å gjenta det mer formelt under en middag vi hadde sammen i Tønsberg litt senere. Selvsagt sa jeg ja! Vi gifta oss i Sagene kirke 30. august 2003, og hadde en vidunderlig dag.
 
 
 
Året etter kjøpte vi hus i Drøbak og ble foreldre for første gang, til en skjønn liten gutt som ikke er så liten lenger ;) Tjue måneder senere kom snuppa vår, og vi hadde to smårollinger å løpe rundt etter. Vi hadde vel egentlig ikke regna med å få flere, men i oktober 2013, etter at vi hadde feira 10-års bryllupsdagen vår med en tur til Venezia, viste det seg altså at lillebror var på vei. Tre nydelige barn ble et faktum i juni 2014, attpåtil på storesøsters bursdag. Hvem kan ønske seg mer? Jeg kan i hvert fall ikke det.
Dagen feirer vi med syke barn og kjedelig fiskemiddag, hihi. Men til helga skal det nok la seg gjøre å slå ut håret litt!
Takk for de tjue årene som har gått, kjære Tom, håper vi fortsatt sitter under teppet sammen når tjue år til har passert <3
 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar