søndag 7. januar 2018

Pels og poter

Saken er endelig klar: Vi skal få sibirkatt, og det blir ei jente! Disse store, vakre russiske kattene, som i tillegg er allergivennlige, begynte å komme til Norge tidlig på 2000-tallet. Nå har de blitt temmelig utbredt og veldig populære, ikke uten grunn. Jeg tror aldri jeg har sett finere katter, og de kattungene vi hilste på i går slår alle rekorder, i hvert fall i våre øyne. Bare se her:

Happy

Hedda

Halifax

Happy og Halifax i drømmeland

Happy sleep
 
I går var det tid for besøk hos det sibirkullet vi har blitt lovet katt fra, og jeg hadde med meg storesøster den lange veien til Åmot i Buskerud, der de bor hos en koselig forvertsfamilie - akkurat det er en fordel, de er allerede vant til barn! Både datteren min og jeg falt pladask for de små pelsballene i det øyeblikket vi så dem, og det var så å si umulig å velge mellom dem. Det er én gutt og to jenter, hvorav gutten er brunspottet og jentene spottet med sølv og sort, og de har nå rukket å bli seks uker gamle. Alle har navn på H: Happy er den lyseste av jentene, Hedda er den største og viltreste av dem, og Halifax er en nydelig kattegutt som var så trøtt at han stort sett sov under hele besøket. Og ettersom vi ble best kjent med de to jentene i løpet av de to timene vi var der, og den ene til og med la seg på storesøsters fang mens den andre aldri fikk nok av å leke med henne, la vi inn ønske om ei av jentene. Hvilken katt vi får tilbud om blir avklart til uka, men uansett hvem av dem vi får med oss hjem om seks uker: Vi er ytterst heldige som får ønske en av disse herlighetene inn i familien vår, den kommer til å gi oss uendelig mye kos og glede, og vi kan nesten ikke vente. 17. februar er dagen, og nedtellingen har startet!

Happy på jakt etter fjærleken

Storesøsters tur til å leke

Happy på storesøsters fang

Hedda og Happy leker med storesøster

Heddapus <3

Tid for litt melk hos mamma Dinah
 

Storesøster er i sjuende himmel og har ikke snakket om noe annet enn kattene siden i går, hihi. Og jeg er rimelig gira selv, kan man si. Ellers har det kommet masse snø her den siste uka! I går gikk mannen min en god runde på ski, forholdene skal visst være veldig bra. I dag rydder vi jula ut av huset, og etterpå blir det noen timer med jobbing på meg. Ønsker dere en riktig god søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar