fredag 4. november 2016

Planleggingsdag

Nå skriver vi sannelig november, og attpåtil har det første, lille snødrysset kommet! I dag er det velsignet rolig her i heimen. Det er planleggingsdag, så jeg er hjemme med barna mens mannen min holder foredrag på en konferanse i Oslo - og så er det straks helg! Det skal bli godt. Den første uka i PPU-praksis, sånn på ordentlig, med undervisning og hele pakka, har vært både utmattende og utrolig morsom! Jeg har så mange flotte og ivrige elever, og enda bedre blir det jo når man klarer å engasjere de som ikke synes det er så gøy med skole fra før :)

 
På tirsdag hadde jeg 4 undervisningstimer på rad, og jeg må bare bøye meg i støvet for de som jobber fullt som lærere, altså - hvordan i all verden klarer de det? Å ha kanskje 6-7 undervisningstimer om dagen, rekke å planlegge for neste dag og neste dag der igjen, i tillegg til å ha lærermøter og alle andre møter som følger med skolehverdagen? Jeg følte meg helt segneferdig etter de to dobbelttimene jeg hadde, og da onsdagen kom, var jeg jaggu meg fortsatt sliten. Da hadde jeg to timer naturfag med 1. klasse studiespesialisering, så var det veiledning med praksislæreren min, og så skulle jeg heldigvis til kiropraktor rett etterpå, for nakken og hodet mitt føltes slett ikke bra. I går var det OD-dag, og i dag er vi hjemme mens skole og barnehage her i kommunen planlegger, så nå har pulsen senka seg en god del. Men hvordan det skal gå når jeg må undervise 12 timer i uka og vel så det, aner jeg ikke.
 
Ville i hvert fall stikke innom og ønske god helg! Spent på å se om snøen blir liggende litt, det er jo så gøy for de små (og litt større)!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar